Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблеми в ел.оборудването след смяна на акумулатор и ремонт на генератор.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблеми в ел.оборудването след смяна на акумулатор и ремонт на генератор.

    Колеги, в момента тоците в колата си правят каквото искат вседсвие на упоменатите действия в заглавието на темата.
    Ремонта на генератора беше наложен след замерване при смяна на акумулатора - даваше 11.86 V напрежение при работещ двигател.
    Сменени бяха статора, който се беше деформирал от температура и четките с релето.
    Дълго време преди това карах въпреки съобщението на дисплея за проблеми с волтажа, но го свързвах с 9-годишния акумулатор, който беше за смяна.
    В момента се случват следните събития :

    1.При налеко натискане на спирачки веднага се включна ABS, със съответната лампа на таблото и двигателя се опитва да загасва.

    2.Централното заключване работи на случаен принцип.

    3.Премигва осветлението в купето и осветлението на дисплея.

    4.При подаване на контакт претреперват стрелките на скоростомера и оборотомера,

    5.Включват се разни електроуреди сами.

    6.Случват се и други странности, за които не се сещам в момента

    Прегледани са обстойно връзки и предпазители.
    Предполагам, че някои от блоковете се е прецакал, вследствие на гореспоменатите процедури или заради продължителното каране с прецакан акумулатор и тук в Плевен всички електричари само бърникат и нищо съществено не правят - най-много да прецакат нещо повече.
    Ясно ми е, че оттук трудно става, но ако има някой опит при такъва или сходни проблеми да напише нещо, макар, че ми се струва, че трябва да се ходи до София.
    Другата ми молба и да ме насочите към хора които си знаят работата в това отношение.
    Моите уважения към Бобо, Лисан, Ванто и другите обявени във форума, но специално с ел.оборудването не знам към кой да се обърна в София.
    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
    sigpic

  • #2
    откачи захранването от динамото и остави да бачка само на акумолатор, виж дали ще се оправи, има вероятност да е проблема в самото динамо, след ремонта може да се е деформирало и да ти прави бели.
    мисли, преди да дейсваш !!!

    Comment


    • #3
      Това, което описваш ми прилича на лоша маса някъде (окислена, хлабава, нагоряла връзка) и най вероятно е някъде близо до това дето сте пипали,
      демек динамо или батерия.
      Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
      Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

      Comment


      • #4
        Масите също са проверени, проверяваха и уж стабилираха конзолите на релетата и предпазителите, блоковете под волана. Доста бъгава работа, но в крайна сметка проблемите си останаха.
        Струва ми се че трябва лицензиран софтуер, който да локализира областите на проблемите и да насочи хората къде да търсят, а друг вариант е да има други блокове и да се пробва със заменяне един по един.
        Между другото ми казаха за една 156-ца в града, че човека се е скъсал да сменя блокове и накрая е намерил колега, който се е съгласил да му вземат от неговата кола един по един всеки блок и така са намерили проблемният, който е бил някакъв който управлявал таблото - повечето токове вървяли оттам.
        Last edited by old alfist; d.m.y г., 22:52.
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
        sigpic

        Comment


        • #5
          Със софтуер няма да откриеш проблема.
          По-скоро трябва опитен техник.
          Това дето се случва при теб не зависи само от един "блок".
          Симптомоте дето описваш са типични за много коли, когато имат проблем с масите м/у купе и мотор и т.н.
          Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
          Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
            Със софтуер няма да откриеш проблема.
            По-скоро трябва опитен техник.
            Това дето се случва при теб не зависи само от един "блок".
            Симптомоте дето описваш са типични за много коли, когато имат проблем с масите м/у купе и мотор и т.н.
            Може и така да е - между другото забелязахме на едно място и едни оголени изолации на кабелчета, но целостта на кабелите беше здрава и се появиха съмнения за намесата на плъхове.
            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
            sigpic

            Comment


            • #7
              Дам това с плъховете го ядох и аз ! При мен извадих късмет , че бяха яли на по-достъпни места и не се наложи да търсим с врачка
              Alfa Romeo is a wonderful way of life!

              Comment


              • #8
                Колега щом си от Плевен опита ли при момчетата от "Пансервиз". Жоро е много на ТИ със електрониките. Опитай той да ти открие проблема и тогава се насочвай извън града. Ако решиш мога да ти дам местоположението им или телефон.
                Описаните проблеми наистина наподобяват лоша маса като основен проблем. Не е задължително да е прекъсната достатъчно е да е намалено сечението й (разкъсани жички). Местоположението може да е в самия генератор. Щом има и оголени кабели може да има частично допиране отвреме на време или прехвърляне по индукция.
                sigpic
                Живота е компот и всеки се бори за слива във него.
                АЛФА РОМЕО 156 1,9 JTD предишна
                АЛФА РОМЕО 166 2,4 JTD сегашна 150p.s. 2003г

                Comment


                • #9
                  При мен се беше скъсала една маса която е между левият подкалник и тампона на кутията вътре в двигателният отсек. Просто болта който е на тампона беше скъсан от корозия защото е изложен на атмосферни влияния. Тогава ми правеше разни подобни чалъми.

                  Поздрави
                  Last edited by mian4o; d.m.y г., 21:14.
                  алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
                  алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря за съветите, но нещата се влошиха повече - сутринта се опитах да се прибера от вилата към града и колата загуби токове само след няколко метра.
                    Пред уикенда прегледах и претегнах де-що видях маси и изолирах двете оголени от мишоците кабелчета.
                    Дано намеря някой съвестен специалист, койта да се заеме с тази неприятна работа, пък и не смея да я подкарам, че не знам дали няма да ме остави някъде по пътя.
                    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                      Благодаря за съветите, но нещата се влошиха повече - сутринта се опитах да се прибера от вилата към града и колата загуби токове само след няколко метра.
                      Пред уикенда прегледах и претегнах де-що видях маси и изолирах двете оголени от мишоците кабелчета.
                      Дано намеря някой съвестен специалист, койта да се заеме с тази неприятна работа, пък и не смея да я подкарам, че не знам дали няма да ме остави някъде по пътя.
                      Въпреки че сте проверили всички маси направи един експеримент с кабели за даване на ток свържи масата на мотора с тази на купето така ще елиминираш възможността да е изгнила масата на мотора вътре в изолацията което е много често срещано След това провери кутията за разпределение на плюсовете и пластините вътре. Ако си проврил кабелите от алтернатора и стартера добре, ако не ги провери. Това мога да кажа отдалечено
                      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                      sigpic
                      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                      Comment


                      • #12
                        Колега прочетох, че си с нов акумулатор, но пробвай с друг работещ със сигорност, защото аз имах абсулютно същите симптоми, когато ми замина моя акумулатора. Идеята ми е, че колата ако няма стабилна батерия, ел.блоковете си правят каквото си искат, защото те взимат ток от акумулатора, а не направо от генератора. (А относно новия акумулатор, аз съм попадъл на нов от магазина, на който волтаж е перфектен, но когато го напънаха с амперклещи се оказа, че не държи ток. Ама поне беше в гаранция и го смениха с нов в рамките на същия ден,смоче тъпотията беше дкато се установи, че проблема е в акумулатора, а не в колата.)

                        П.П. Провери си пак генератора дали е както трябва, да не се окаже, че на колата не и дастига ток и взима помалко от акумолатора и в един момент да изгаснеш съвсем, някаде далеч от дома.
                        Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
                        Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
                        FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

                        Comment


                        • #13
                          Струва ми се, че идва края на моите неволи - в момента тече 72-часово изпитание на ел.системата. Вече 24 часа всичко е стабилно.Лошото от цялата работа е разбитата ми нервна система, заради несвършената работа от мърлячи с претенции от уж специализирани сервизи в града. Ремонта беше извършен от скромни, но разбиращи специалисти по електроника - по техни думи проблема е бил в едно реле, което е пропускало малко над 7V, вместо 12 и един от основните електронни блокове се е шашкал.Всичко това стана с любезното съдействие на г-н Жоро Данчев63, който дори ме издърпа с неговото Алфа от вилата ми на 15км. от града и ме заведе при хората.
                          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                          Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                          Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            РАЗГЕЛЕ ЗАЕБИИ, ТОРМОЗ ТОЛКО ВРЕМЕ. СЕГА ТРЕБВА ДА ГО ПОЛЕЕТЕ
                            мисли, преди да дейсваш !!!

                            Comment


                            • #15
                              Така е аман от "майстори". Важното е че си на пътя отново.

                              Поздрави
                              алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
                              алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

                              Comment

                              Working...
                              X